Hacamat

Hacamat, insan vücudunun çeşitli bölgelerinde uygulanan ve sağlık açısından pek çok faydası olan bir tedavi işlemidir. Binlerce yıllık geçmişi olan bu uygulamada cilt üzerinde küçük kesikler açılarak özel kupalar yardımıyla deri altındaki kanın çekilmesi sağlanır. Böylece vücuttaki kirli kan ve toksinler dışarı atılmış olur.

Hacamat, Orta Doğu, Asya ve Avrupa’da uzun yıllardır uygulanan bir yöntemdir. Hipokrat’tan İbn-i Sina’ya kadar birçok ünlü hekim tarafından önerilmiştir. Tedavi, kan dolaşımını ve enerji akışını iyileştirmede oldukça başarılıdır. Siz de hacamat tedavisi için Dr. Cemalettin Ekmekcioğlu ve ekibinin uzmanlığından yararlanabilirsiniz.

Hacamat Nedir?

Hacamat nedir? sorusunun cevabı, vücudun belirli noktalarına özel kupalar yerleştirerek ve içindeki havayı ısıtarak cilt altındaki kanın çekilmesi şeklindedir. Böylece kan dolaşımı teşvik edilmiş ve vücut toksinlerden temizlenmiş olur. Islak kupa tedavisi olarak da bilinen bu yöntem, kas gerginliğinin azaltılmasında da faydalıdır.

Hacamat aracılığıyla en doğru çözüme kavuşmak için öncelikle kanın alınacağı bölgenin detaylı şekilde incelenmesi gerekir. Bu noktada akupunktur yönteminden faydalanılır. Gerekli noktaları belirlemenin yanı sıra hacamat işlem detaylarının tespit edilmesi için de bu yöntem son derece etkilidir.Böylece hastaların oldukça yüksek oranda fayda elde etmesi amaçlanır.

Hacamat Faydaları

Hacamat faydaları sayesinde tercih edilme oranını her geçen gün artan bir tedavi yöntemidir. Kan alma işlemi sonucunda mikrosirkülasyonun normal hale getirilmesi, öne çıkan yararlarından biridir. Bununla birlikte bağ dokusunun detoksifikasyonunun yanı sıra bedendeki hacamat tedavi bölgesinin Anasayfaostazisinin sağlanması, oldukça dikkat çekicidir.

Vücutta aşırı derecede toksin birikimi, hastalığa yol açan en önemli faktörlerden biridir. Hacamat faydaları arasında sayılması gereken başlıca noktalardan biri bu toksinlerin dışarı atılmasıdır. Aynı zamanda akupunktur prensipleri doğrultusunda işlem yapılırsa başarılı olma ihtimali son derece güçlenir. Bu noktada uzman kadromuz aracılığıyla hastalarımızın ihtiyaçlarını net olarak belirliyor ve yararlı yöntemleri kullanıyoruz.

Hacamat Nasıl Yapılır?

“Hacamat nasıl yapılır?” sorusuna verilebilecek yanıt, dermisin orta-üst bölgesi üzerinde sorunlu olan noktalarda lenf sıvısıyla beraber periferik kanın drene edilmesidir. Verimli uygulamalarla tespit edilen bölgelere hızlıca müdahale gerçekleştirilir. Uyumlu hacamat kupası aracılığıyla yaşanan problemler bertaraf edilir. “Hacamat nasıl yapılır?” sorusuna yanıt olarak sıralanabilecek aşamalar aşağıdaki gibidir:

1. Uygulama yapılacak alan dezenfekte edilir.
  2. Hasta rahat bir pozisyona getirilir.
  3. Hacamat yapılacak bölgeye masaj uygulanır.
  4. Hacamat kupası içindeki hava boşaltılır ve cilt üzerine yerleştirilir. Bu işlem sayesinde kanın cilde doğru çekilmesi sağlanır.
  5. Cilt üzerinde küçük kesikler oluşturulur.
  6. Bu çiziklerden gelen kirli kan hacamat kupası içine toplanır.
  7. İşlem tamamlandıktan sonra bölge temizlenir. Gerekirse steril bir pansuman yapılır.

Hacamat işlemi, deneyimli ve uzman bir sağlık profesyoneli tarafından yapılmalıdır. Uygulamanın yararlarını maksimize etmek ve olası riskleri en aza indirmek için Dr. Ekmekcioğlu ve ekibinden randevu alabilirsiniz.

Hacamat Kimlere Uygulanabilir?

Hacamat faydaları ile birçok sağlık sorunu için alternatif bir çözüm sunar. Ancak uygulamanın herkes için uygun olamayabileceğini vurgulamak gerekir. Genel olarak tedaviden yararlanabilecek kişiler şu şekilde sıralanır:

• Kronik ağrıları olanlar
  • Stres ve yorgunluk hissi taşıyanlar
  • Bağışıklık sisteminin zayıflığından şikayet edenler

Buna karşılık tedavinin hamileler, kanama bozukluğu ve cilt hastalığı olanlar için riskli olabileceğini unutmamak gerekir. Ayrıca kronik bir sağlık sorunu olan kişilerin ve kanser hastalarının uygulamadan önce doktorlarından onay almaları şarttır.

Hacamat Malzemeleri Nelerdir?

Hacamat malzemeleri, uygulamanın güvenli ve doğru bir şekilde yapılması için büyük önem taşır. Genel olarak tedavide kullanılan araçlar şu şekildedir:

• Hacamat kupası: Plastik, cam veya bambu gibi çeşitli malzemelerden yapılmış olabilir. Kullanılacağı vücut bölgesine göre farklı ebatları vardır.
  • Vakum pompası: Hacamat kupasını cilde yapıştırmak ve içindeki havayı boşaltmak için kullanılır.
  • Steril bıçak veya iğne: Ciltte kesi oluşturmak ve hava akışını sağlamak için kullanılır.

Bu temel malzemelerin dışında uygulama sonrasında bölgeyi temizlemek için antiseptik solüsyon, pamuk veya gazlı bez ve dezenfektan gibi malzemelerden de yararlanılır.

Hacamat ve İntravenöz Kan Örneklerinin Karşılaştırılması

Hacamat hem tamamlayıcı hem de geleneksel tıp uygulamaları arasında bulunur. Binlerce yıldır süregelen son derece faydalı bir işlemdir. Aynı zamanda bu uygulamadan sağaltıcı ve koruyucu hekimlik alanında başarılı bir şekilde yararlanılır. Bu etkili tedaviyle bedenin farklı bölgelerinden kirli kan alınır.

Kan daima yüzeysel biçimde ve epidermisin altından alınmak suretiyle hacamat işlemlerine devam edilir. Bilimsel deneyler sonucu, çalışmaların uygunluğu ispatlanmıştır. Deneklerden önce intravenöz yöntemle daha sonra ise hacamat sonucu kan alınarak laboratuvar ortamında önemli parametreler incelendiğinde uygulamanın başarılı olduğu görülmüştür. Öncelikle temel alınan biyokimyasal parametreler ise şunlardır:

• Ürik asit
  • Üre
  • Total kolesterol
  • Trigliserit
  • Cıva
  • Kurşun
  • Arsenik
  • Alüminyum

Gerçekleştirilen testlerle tüm bu değerlerin her iki yöntemde oldukça farklı şekilde ortaya çıktığı gözlemlenmiştir. Hacamat sonrasında alınan kan örneklerinde intravenöz seçeneğine oranla çok daha yüksek değerler açıkça tespit edilmiştir. Bu da tedavinin ne denli faydalı olduğunu gözler önüne serer.

Hacamat Takvimi

Hacamat takvimi oluşturulurken öncelikle hastanın mevcut sağlık durumu hakkında bilgilere sahip olmak çok önemlidir. Tedavinin uygulanıp uygulanamayacağının yanı sıra seans aralığı da bu şekilde ortaya çıkar. Hastaların gerekli kontrolleri ve teşhisi konulan rahatsızlıkları hassasiyetle incelenerek tedaviye başlanır.

Genel olarak belirli ve ciddi hastalıkları bulunan kişiler için hacamat tedavisine uygun olmaları halinde ayda bir seans yapma imkânı vardır. Çok sık ve ara vermeden gerçekleştirilen işlemler sağlık için tehlike oluşturabilir. Bu yüzden uzman doktor gözetiminde muayene ve uygulama yapılması oldukça değerlidir. Sağlık durumu iyi ve nispeten düşük seviyeli hastalıkları olanlar içinse yapılacak değerlendirme sonrasında karar verilir.