Halk arasında “ince hastalık” ya da “verem” olarak bilinen tüberkülozun, bulaşıcı özelliği ve buna bağlı olarak toplumdan dışlanma korkusuyla hastalar tarafından gizlenmesi tedavide sorunlara yol açıyor.

Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Tıp Fakültesi bünyesindeki Tropikal Hastalıklar Araştırma ve Uygulama Merkezi ile Sağlık Bakanlığı’na bağlı faaliyet gösteren Verem Savaş Bölge Tüberküloz Laboratuvarı Müdürü Prof. Dr. Fatih Köksal, “Hastalığın, gizlenmediği sürece tedavisi mümkün. Ancak, hastalar, utanıp gizlenmekle sadece kendi hayatlarını değil,

yakın çevresinin yanı sıra otobüste, vapurda ve diğer toplu yaşam alanlarındaki tüm vatandaşları riske atıyorlar.” dedi.

Köksal, vakaların yüzde 2-3’lük bir kısmının tedaviye cevap vermediğini ve hastaların kaybedildiğini belirterek, “Bu hastalığın tedavisinde kullanılan 4 ilacın da etki etmediği hastalar var. Şimdi biz bunları erken tanımaya çalışıyoruz. Çünkü bu hastalar evlerinde, sokakta, çevrelerine bu hastalığı yayabiliyorlar. Tüberküloz ilaçlarının kullanımı zor ve yoğun miktarda alınıyor. Hasta bu ilaçları alırken kötü tadından dolayı dayanamıyor ve yarım bırakıyor. Tedavi yarıda kesilince akciğerlerdeki mikrobun direnci güçleniyor. Tedavinin 3. ayında iyileştiğini sanıp ilacı kesen vakalarda virüs, ilaca direnç geliştiriyor.” dedi.

1. Ecommerce Avatarı
    ecommerce

Wow, fantastic weblog layout! How long have you ever been running a blog for?

you make running a blog glance easy. The total glance of your
    site is wonderful, as well as the content! You can see similar here <a href="[Link deleted]online

2. Najlepszy Sklep Avatarı
    najlepszy sklep

Wow, superb weblog format! How long have you been running a blog for?
    you make running a blog look easy. The full glance
    of your site is wonderful, let alone the content!
    You can see similar here <a href="[Link deleted]sklep

Write a Reply or Comment