Uzmanlar, klimalar nedeniyle alerjik nezle, yaz gribi, astım gibi hastalıkların oluştuğunu ama klimaların neden olduğu en tehlikeli ve sinsi hastalığın İskoçya’da çok sayıda kişinin hayatını kaybetmesiyle gündeme gelen ‘Lejyoner Hastalığı” olduğunu söyledi.

Lejyoner bakterisinin büyük oteller, hastaneler ya da benzer kuruluşların bakım ve dezenfeksiyonu iyi olmayan klima sistemlerine veya sıcak su sistemlerine bulaşarak küçük salgınlar yaptığını ifade eden Uzmanlar, “Bu nedenle özellikle otel gibi toplu yerlerde kalırken ya da ayrıldıktan birkaç gün sonra yüksek ateş, öksürük ve koyu balgam gibi zatürre belirtileri görülmesi halinde mutlaka hekime başvurulmalıdır” şeklinde konuştu.

Paniğe gerek yok

Bakteri insandan insana bulaşmadığı için büyük salgınlara neden olmadığını ifade eden Uzmanlar, şunları kaydetti:

“Yalnızca suyun buharını soluyanlarda görülür. Dolayısı ile yalnızca bakteri ile kirlenmiş suyun bulunduğu toplu yaşama yerinde bulunan insan grubunda salgın yapar. Hastalık zaman zaman ve küçük sayılarda Türkiye’de de görülür. İskoçya’daki Lejyoner vakaları nedeni ile bizim herhangi bir ilave önlem almamıza ve panik yapmamıza gerek yok.”

Kurumlarda alınacak önlemler

Hastalık açısından özellikle kurumlarda ve toplu yaşanılan yerlerde alınacak önlemlerin önemli olduğunu belirten Uzmanlar, “Özellikle de otel ve hastane gibi toplu yaşama yerlerinin soğuk, sıcak su sistemleri ile su soğutmalı klima sistemi olan kuruluşların bu sistemlerinin bakımlarını iyi yapması ve sitemlerin hijyenine dikkat etmesi gerekir” diye konuştu.

1. Ecommerce Avatarı
    ecommerce

Wow, superb weblog format! How lengthy have you ever been running a blog for?
    you made running a blog look easy. The full look of your website is great, as neatly as the content material!
    You can see similar here <a href="[Link deleted]

Write a Reply or Comment