Sonbahar mevsiminin girmesi ile grip ve girip aşısını yayın organlarında daha sık duymaya başladık.

Grip nedir?
Grip sıklıkla soğuk algınlığı ile karıştırılan, influenza adı verilen bir virüsün neden olduğu, yaygın, bulaşıcı bir solunum yolu hastalığıdır. Grip kendisini ateş ya da titreme hissi, öksürük, boğaz ağrısı, vücut ağrıları, baş ağrısı, ciddi halsizlik, çocuklarda yetişkinlerden daha sık olmak üzere bazen kusma ve ishal ile gösterir. Soğuk algınlığı ise bu belirtilerden daha çok burun akıntısı ve burun tıkanıklığı ile görülür ve genel olarak gripte olduğu gibi ciddi sağlık sorunları oluşturmaz, daha hafif seyreder. Grip en fazla 2 haftada ve çoğunlukla da 7-10 gün içerisinde iyileşir ancak özellikle risk gruplarında olmak üzere bazen zatürre gibi hastalıklara neden olarak hayatı tehdit eden sağlık sorunları oluşturabilir. Hastalık esas olarak gripli birinin öksürük, hapşırma ve konuşması esnasında etrafa yayılan damlacıklarla bulaşmaktadır.

Grip aşısı nedir?
Grip virüsü Influenza A (H1N1), Influenza A (H3N2) ve İnfluenza B gibi adlandırılmatadır. Grip aşılarının içinde pasif durumda Influenza A (H1N1), Influenza A (H3N2) ve İnfluenza B gibi grip virüsleri yer alır.

Grip aşısı faydalımı ya da yada ne kadar faydalı sorusu en çok tartışılan konulardan biridir. İnsan sağlığı konusundaki bilim insanlarının bir kısmı %90’a varan koruma sağladığını iddia ederken bazı bilim insanları da iddi edildiği gibi faydalı olamdığını hatta zararlarının olduğunu iddia etmektedirler.

Bizim görüşümüz ise her sağlık uzamnının hem fikir olduğu vücudun bağışıklık sistemini kuvvetlendirici doğal yönetemlerin öncelikli tercih edilmesidir.

Bunun nedenlerini şöyle sıralayabiliriz.

Grip toplumlarda çok yagın ve çok bilinse de grip haricinde virüslerin neden olduğu çok sayıda hastalık vardır ve her biri için bir aşı kullanılması ne mümkün ne de mantıklıdır. Çok sayıda grip aşısı bulunmakla birlikte Ülkelere ve yıllara göre çok farklılık göstermektedir. Bu üretilen aşıların etkinliğini tartışılır duruma düşürmektedir. İnsanın hiç hasta olmaması düşünülemez. Hiç bir insan grip olmak istemese de, grip vb hafif hastalıklar gerekli önlemler alındığı takdirde vücut direncini ve savunma sistemini kuvvetlendirerek daha büyük hastalıklara karşı vücut direncini artırmaktadır. Tüm uzmanların hem fikir olduğu bir nokta tek hastalık grip değildir ve tüm hastalıklardan korunmanın birinci ve en önemli kuralı güçlü bir bağışıklık sistemidir. Mümkün olduğunca doğal yollarla bağışıklık sistemini kuvvetlendirici yöntemler kullanılmalıdır. Aşıların yurt dışında üretilmesi ve uluslarası büyük aşı üreticilerinin aşırı hatta zorlayıcı yaklaşımları ticari kaygıları da beraberinde getirmektedir.

Gripten korunmak için neler yapılabilir?

Hasta kişiler ile yakın temastan kaçınmalı Kış mevsiminde alışveriş merkezleri, toplu taşım araçları vb yerler zorunlu olmadıkça kullanılmamalı. Dışardan gelindiğinde ya da yemekler öncesi muhakkak sabunlu su ile eller yıkanmalı Serin ve soğuk havalarda tamamen eve kapanmak yerine havası temiz yerlerde yürüyüş, hafif koşu ve egzersizler vücudu daha zinde ve kuvvetli tuttarak grip vb hastalıklara karşı koruyacaktır. Vücut savunma sistemi için en önemli noktalardan biri düzenli ve yeterli beslenmedir. Kahvaltı ve yemekler düzenli yenmeli. pekmez, bal, yumurta, et ve süt ürünleri ihmal edilmemeli, azda olsa her gün yenmelidir. Her gün muhakkak mevsim meyve ve sebzeleri tüketilmelidir. Çok sıcak olmamak kaydı ile adaçayı, zencefil vb sıcak çaylar faydalıdır.

Write a Reply or Comment