Mithatpaşa Cd. No: 263

E-posta

info@drekmekcioglu.com

+90 (232) 277 75 75

Toplu taşıma araçlarında ve kapalı yerlerde kullanılan bakımı yapılmamış klimalar hastalık saçıyor…

“LEJYONELLE HAYATI TEHDİT EDİYOR”

Uzmanlar Klima kullanımı konusunda dikkatli olunması gerektiğini bilinçsiz davranılması sonucu klimaların lejyonelle adındaki mikrobun yaşaşmımıza etki edeceğini vurguladılar.
“Evlerimizde arabalarımızda işyerlerimizde oteller ve dinlenme yerlerinde toplu taşıma araçlarında yaşamımızın vazgeçilmezleri arasına giren klimalar ve havalandırma sistemlerinin yeterli temizlik ve bakımlar olmadan dikkatsiz kullanılması sağlığımızı kaybetmemize yol açabilir. Klima ve havalandırma sistemleri soğuk hava üflemesi ani ısı değişikliklerine yol açması toz ve polenleri ortamda artırabilmeleri ve özellikle lejyonelle dediğimiz mikrobu yaşam ortamlarına vermeleri nedeniyle önemli ve yaygın sağlık sorunlarına yol açabilirler.”

“HAVA AKIMINI DOLAYLI YOLLA YAPIN

Klimalardaki hava akımının kişilere dolaylı yolla verilmesi gerektiğini belirten uzmanlar soğuk havanın kas ağrıları ve kas tutulmalarına sebep olacağını belirtti. Nezle ve astım hastalıklarına da sebep olabilecek klima için uzmanlar şunları söyledi:
“En yaygın hava akımı özellikle soğuk hava akımı nedeniyle ortaya çıkan yaşam kalitesini bozan kas ağrıları ve kas tutulmalarıdır. Bunu önlemek için havalandırma akımının insana diret olarak temas etmesi önlenmeli ani ve aşırı soğutmalardan kaçınılmalardır. Başa aşırı soğuk hava yüz felci yapabilir. İkinci olarak akımlı soğuk hava nedeniyle grip nezle sinüzit vb. gibi üst ve alt hava yolu mikrobik hastalıkları artırmasıdır. Üçüncü olarak dış ortamdan aldığı veya kendi içinde oluşan tozları polen küf veya ortamdan toz kaldırması nedeniyle başta işyeri ve ev tozu alerjik nezle ve astım ataklarına yol açabilirler. Bu nedenle kronik öksürük burun tıkanıklığı burun akıntısı hapşırma gözlerde sulanma boğaz ve gözlerde kaşıntı hırıltı nefes darlığını ortaya çıkabilirler.”

“TEŞHİSİ ZOR BİR HASTALIK”

Lejyonella klima zatürreesi hakkında da bilgi veren uzmanlar hastalık belirtileri hakkında da bilgi verdi. Hastalığın özellikle etki gösterdiği bireyler hakkında da açıklamalarda bulunan uzmanlar şunları söyledi:
“Yaşam açısından önemli olan lejyonella mikrobuna rezervuar görevi görüp ve onu ortama üfleyerek daha çok solunum yolu ile bulaşan ve insandan insana bulaştığı bugüne kadar tespit edilmeyen normal zatürreeden farklı tanı ve tedavisi daha zor ve daha ağır seyredebilen ve daha öldürücü olabilen lejyonella klima zatürreesidir. Lejyonella zatürreesi normal zatürreeden farklı olarak daha çok bağışıklık sistemi zayıf kişilerde bebekler ve yaşlılar başta olmak üzere şeker hastalığı kanser hastaları kronik böbrek ve karaciğer hastaları kanser vb. bağışıklığı baskılayan ilaç kullananlar özellikle sigara bağımlıları ve kronik solunu yolu ve akciğer hastalığı gibi bağışıklığı baskılanmış hastalar ve bu sistemleri kullananlar otel alışveriş merkezi gibi yerlerde çalışanlar ateş ve cerahatlı balgam yerine genel ağrı baş ağrısı kuru öksürük bulantı kusma ishal karın ağrısı bilinç değişiklikleri ve kayıpları nefes darlığı gibi belirtiler görülmektedir. Tanısı daha zor ve hekimlerin şüphelenmeleri önemli tanı normal zatürreeden daha uzun 2-3 hafta tedavi edilmelidir.

“SERİNLİK İÇİN RİSKE GİRMEYİN”

Klimaların zararlarının önlenmesi için gerekli bilgiler de veren uzmanlar konfor ve serinlik uğruna sağlığımızdan olmamamız gerektiğini belirterek konuşmalarını şu sözlerle noktaladı:
“Klimaların zararlarının önlemesi için bazı şeylere dikkat edip önlemler almalıyız. Klima alırken filtreli bakteri ve polen klimaları tercih etmeliyiz. Klimaların düzenli bakım ve temizliklerini yapmalıyız. Üzerimiz doğrudan hava akımı engellenmeli arabalarda hava akımı ön cama verilmeli diğer ortamlarda insanlara dolaylı gelecek şekilde konumlandırılmalı ve çalıştırılmalıdır. Ani ve aşırı soğutmalardan kaçınılmalıdır. Arabalarda klima taşıt içerisine girmeden çalıştırılmalıdır. Isı 25 derecenin altına düşürülmemelidir. Isı düşürülecekse kademeli olarak azaltılmalıdır. Mümkünse ortam önceden soğutulmalı kapı ve pencereler kapalı tutulmalıdır. Klima kullanımına dikkat ederek hem klimaların konfor serinlik ve sıcaklığından yararlanmalıyız hem de sağlığımızı kaybetmemeliyiz.”