Aşırı sıcak havanın ciddi sağlık sorunlarına neden olabileceğini belirten uzmanlardan uyarı var. Uzmanlar, özellikle yüksek tansiyon hastalarının dikkatini çekiyor ve “Hipertansiyon hastaları bedeni zorlayıcı fiziksel aktivitelerden uzak durmalı ve sıcaklığın yüksek olduğu saatlerde mümkün olduğunca dışarı çıkmamalı” diyor.

Çay, kahve, meyve suları, asitli içecekler suyun yerini tutmadığının altını çizen Diyetisyenler ise su tüketimine vurgu yapıyor.

ENSEDEKİ ŞİDDETLİ AĞRIYA DİKKAT

Hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerine çıktığı yaz dönemlerinde yüksek tansiyon hastalarının beyin kanaması riski artıyor. Türkiye'de yılda ortalama 5000-6000 kişi beyin kanaması geçiriyor. 55 yaş üzerinde ve nemin yüksek olduğu bölgelerde yaşayanlarda risk daha fazla. Uzmanlar “Hastalar tansiyon ilaçlarını düzenli olarak kullanmalı, periyodik olarak tansiyon takibi yapılmalı. Yüksek sonuçlar alınıyorsa müdahale gerektirebilir” diyor.

Ense bölgesinde şiddetli ağrının devam etmesi tansiyonun yüksek olabileceğini akla getirmeli, 'daha önce yaşamadığım kadar şiddetli bir ağrı var' şeklinde ifade kullanıyorsa veya bilinç kaybı olmuşsa hastaneye sevkinde hızlı hareket edilmeli.