Mithatpaşa Cad. No: 263 Balçova/İZMİR Pazartesi-Cuma 09:00-19:00 0 232 277 75 75
Doktor Cemalettin Ekmekçioğlu

Ozonun Fizyolojik Etkileri

Ozonun Temel Fizyolojik Etkileri

1. Tiroid bezinin çalışmasını arttırır. Hipotiroidi hastalığının tedavisinde kullanılır.
  2. Metabolizmayı hızlandırır, kilo vermeyi kolaylaştırır.
  3. Allerji ve otoimmün hastalıkların tedavisinde son derece başarılıdır.
  4. En kuvvetli antiaging ve detoks tedavisidir.
  5. Pankreastan İnsülin salınımını arttırır, TipII Diabet tedavisinde kullanılır.
  6. Kan damarlarını genişletir, kanı sulandırarak akışkanlığını arttırır ve damarların içindeki aterom plaklarının çözülmesine yardımcı olur. Böylece, Hipertansiyon ve damar tıkanıklığı hastalıklarının tedavi edilmesine yardımcı olur.
  7. Diabetik ayak yaralarının tedavisinde kullanılır.
  8. Ozon beyaz kan hücrelerinin üretimini kamçılar. Bu hücreler vücudumuzu virüs, bakteri, mantar ve kanserden korur.
  9. Ozon interferon düzeylerinde artış sağlar.İnterferonlar bağışıklık sisteminin değişik aşamalarında son derecede önemli rol oynayan proteinlerdir. Bağışıklık sisteminin onlar olmadan işlev görmesi düşünülemez. Ozon gamma interferonlarının üretimini % 400-900 kat artırabilir. etkinliği konusundaki klinik çalışmalar halen sürmektedir. Öte yandan, dışarıdan verilen interferon dozları insan vücuduna son derecede toksik iken, ozon tarafından oluşturulan interferon kan düzeyleri daima emniyetlidir.
  10. Ozon Tümör Nekroz Faktörünün (TNF) üretimini uyarır. TNF, vücutta büyüyen bir tümör olduğunda salgılanan bir maddedir..
  11. Ozon İL-2 salınımını uyarır. İnterlökin-2 bağışıklık sisteminin temel taşlarından biridir ve T-helper hücreleri tarafından üretilir.
  12. Ozon bakterilerin çoğunu düşük konsantrasyonlarda bile öldürür. Klordan 3.000 kat daha güçlü bakteri öldürme özelliğine sahiptir.
  13. Ozon bütün mantar çeşitlerine karşı etkindir.
  14. Ozon bilinen en iyi virüsiddir (virüs öldürücüsü). Virüs yapılarına doğrudan saldırır.
  15. Ozon antineoplastiktir (anti-kanser). Kanser hücresi gibi hızla çoğalan hücrelerin metabolizmasındaki öncelikler ozonun etkileriyle baş etmek üzere programlanmamıştır, dolayısıyla ozon böyle hücrelerin hızla büyümesini baskılar.
  16. Ozon atardamarların daralmasına yol açan plakları okside eder (yakar-eritir). Hem arterioskleroz hem de ateroskleroz plaklarını parçalar. Bu, ozonun sadece büyük damarlardaki değil, küçük damarlardaki tıkaçları da çözmeye eğilimli olduğunu gösterir ve sonuçta o damarın beslediği organın daha iyi oksijenleneceği anlamına gelir.
  17. Ozon alyuvarların esnekliğini ve şekil değiştirebilme yeteneğini artırır. Ozon etkisi altında alyuvarlarda meydana gelen değişiklikler sonucunda alyuvarlar en ince damarlardan bile hızla ve kolaylıkla, birbirlerine yapışmadan geçebilir, akciğerlerde bolca oksijenlenebilir, en uzaktaki dokulara bile bol oksijen taşıyabilir. Ozon terapiden sonra daima kan oksijen düzeyleri yükselir ve bu yüksek düzey günler hatta haftalar boyunca devam eder.
  18. Ozon sitrik asit siklusunu aktive eder. Ozonun etkileri hücre enerji üretimini artırır.
  19. Ozon antioksidan enzimleri daha etkin kılar.
  20. Ozon vücutta birikmiş petrokimyasalları yıkar.
  21. Tıbbi kullanımda ağrı kesici etkisi vardır.
  22. Bağışıklık sistemini uyarır.
  23. Kan yapımını ve kemik iliği çalışmasını arttırır.
  24. Kanın oksijen taşıma kapasitesini arttırır.

Ozon Tedavisi Nedir?
Ozon Terapi Uygulamaları
Ozonun Fizyolojik Etkileri
Uygulandığı Hastalıklar
Ozon Tedavisi Nasıl Yapılır?
Cilt Hastalıkları ve Selülitte Ozon Terapi
Ozon Hakkındaki Yazılarımız