Mithatpaşa Cad. No: 263 Balçova/İZMİR Pazartesi-Cuma 09:00-19:00 0 232 277 75 75
Doktor Cemalettin Ekmekçioğlu

Ozon Tedavisi nedir?

Ozon Tedavisi Nedir?

Ozon tedavisi Nedir?

Belirli bir miktarda ozon ve oksijen gazı karışımının vücut boşluklarına, dolaşım sistemine ya da cilde direkt olarak uygulanması şeklinde özetlenebilir. Tedavinin en önemli özelliği ise hastaya ve hastalığa göre vücuda değişik şekillerde verilebilmesidir.

Tedavi amaçlı Ozon

Medikal ozon daima saf ozon ve saf oksijenin karışımı şeklinde kullanılır. Uygulamaya bağlı olarak ozon konsantrasyonu 1 ve 100 µg/ml (0.05 - 5 %O3) arasında değişir. Ozon terapist, ozon terapi konusunda eğitimli bir doktor, hastanın durumu ve tıbbi endikasyona göre hastanın alacağı komple dozu belirler.

Özellikleri ve Etkisi

Medikal ozonun iyi bilinen bactericidal (bakteri öldürücü), fungicidal (mantar öldürücü) and virostatic (virüs çoğalmasını önleyici) özelliği sebebiyle, enfekte olmuş yaraların dezenfeksiyonunda ve ayrıca bakteri ve virüslerin sebep olduğu hastalıkların tedavisinde kullanılır.

Kan dolaşımını arttırma yeteneği, dolaşımla ilgili bozuklukların tedavisinde kullanılır, ve organik fonksiyonların yeniden canlandırılmasında ozonu çok değerli kılar.

Düşük dozlarda kullanıldığında, vücudun direncini arttırır diğer bir deyişle ozon bağışıklık sistemini aktive eder.

Seçici özellikleri sayesinde medikal ozon 4 temel alanda kullanılmaktadır.

1. Dolaşım bozukluklarının tedavisi ve geriatride
  2. Virüslerin sebep olduğu hastalıkların tedavisinde örneğin karaciğer hastalıklarından hepatitler, uçuklar (herpes).
  3. Zor iyileşen enfekte yaralarda ve enflamatuar hastalıklarda. Örneğin; Bacaklardaki açık yaralar (ulcus cruris), Enflamatuar barsak hastalıkları (kolit, Proktit), Yanıklar, haşlanma ve enfekte yaralar, mantar enfeksiyonları
  4. Kanser tedavisinde ilave ya da tamamlayıcı olarak ozon bağışıklık sistemini güçlendirici olarak düşük dozlarda "majör otohemoterapi" formunda veya "minör otohemoterapi" olarak kullanılır.

Ozon Tedavisi Nedir?
Ozon Terapi Uygulamaları
Ozonun Fizyolojik Etkileri
Uygulandığı Hastalıklar
Ozon Tedavisi Nasıl Yapılır?
Cilt Hastalıkları ve Selülitte Ozon Terapi
Ozon Hakkındaki Yazılarımız