Bebekler Söylenenleri Ne Zaman Anlar

Bebeklerin “elma” gibi temel sözcükleri altı aylıkken anlamaya başladığı belirlendi.

Ankara- “Proceedings of the National Academy of Sciences” adlı dergide yayımlanan araştırmaya göre bebekler, yetişkinlerin kastettikleri şeyleri sanılandan çok daha önce anlamaya başlıyor.

Araştırma, 6 ila 9 aylıkken ana dillerindeki sözcükleri ayırt etmeye başlayan bebeklerin bir konuşmanın anlamını da bir yaşına geldiklerinde tam anlamıyla kavrayabildiklerini gösterdi.

Araştırmacılar, biri 6-9 aylık diğeri 10-20 aylık bebeklerden oluşan iki gruba iki farklı nesnenin resimlerini gösterdi ve annelerin bebeklere hangi nesnenin nerede olduğunu sormalarını istedi.

Bebeklerin göz hareketlerini inceleyen araştırmacılar, 6-9 aylık bebeklerin yüzde 78′inin doğru nesneye baktığını gözlemledi.

6 ila 14 aylık bebeklerde sözcükleri anlama konusunda kayda değer bir fark bulunmadığı, 14 aydan sonra kavrama becerisinin önemli oranda arttığı belirlendi.

Daha önce bebeklerin sözcüklerin anlamını kavramaya en az 1 yaşındayken başladığı sanılıyordu.

Ev Taşırken Sağlığınıza Dikkat

Ev değiştirme, yorucu olduğu kadar dikkat edilmez ise sağlık açısından da risk taşıyabiliyor   Medline Operasyonlardan Sorumlu Direktörü Dr. Barış Mutluer'e göre özellikle zorlu hava şartları taşınma işlerini beden sağlığı açısından tehlikeye sokuyor. Evinizi değiş [ ... ]

Teknoloji Her Zaman Olumlu Etkilemiyor

Bilgisayarın karşısında tüketilen saatler, kapalı havalandırma sistemleri, binlerce elektronik aletle donatılmış plazalar ve işyerleri, sağlığımızı günden güne tetikliyor. Şehir hayatının getirisi olan zorlu hayat koşulları, beraberinde omurga bozukluklarından sırt ağrıla [ ... ]

Cilt Kuruluğu ve Cilt Bakımı

Cilt kurulugu, gerilme hissi, pul pul soyulmalar, kepeklenme, çatlaklar ve kaşıntı şeklinde belirti veriyor.
> "Çeşitli nemlendirici ve kozmetik ürünler denemenize rağmen cilt kuruluğundan kurtulamıyorsanız uzmanların önerisine kulak verin" diyen Medical Park Bahçelievler Hastanesi De [ ... ]

Görüneni Karar Görünmeyeni Zarar

Doğru beslenmek, ideal kiloda olmak, sigara içmemek, düzenli spor yapmak, tansiyonu dengelemek ve stresi kontrol etmek kalp sağlığı açısından önemli kriterler. Kişinin 'yağ'larla olan ilişkisi ise kalbi ve onu besleyen damarları sağlıklı kılan faktörlerin başında geliyor.
nbsp;]