Beyaz prinç diyabeti artırıyor

princYapılan bir araştırma, beyaz pirincin tip 2 diyabet riskini artırabileceğini ortaya koydu. Harvard Üniversitesi'nden bilim adamları, 14-20 yılda yapılan 3 farklı araştırma çerçevesinde beyaz ve esmer pirinç yiyen 157 bin 463 kadın ile 39 bin 765 erkeğin verilerini inceledi.

Araştırma sonunda haftada 5 gün beyaz pirinç yiyen kişilerin tip 2 diyabete yakalanma riskinin, ayda bir gün bu pirinci tüketenlerden yüzde 17 fazla

olduğu ortaya çıktı. Haftada 2 gün ya da daha fazla esmer pirinç tüketen kişilerin ise diyabete yakalanma riskinin ayda bir gün beyaz pirinç yiyenlerden yüzde 11 az olduğu sonucuna varıldı. Araştırma "Archives of Internal Medicine" tıp dergisinde yayımlandı.
 
Web sitemizdeki haber ve makaleler bilgilendirme amaçlıdır. Teşhis ve Tedavi amacı ile kullanılamaz. Sağlık problemleriniz için muhakkak bir hekime başvurunuz.