Abur cubur, çocukların zekasını etkiliyor PDF Yazdır e-Posta
Administrator tarafından yazıldı.   
Cuma, 11 Şubat 2011 07:27

abur_cubur_3Bilim adamları, çok fazla yağlı, şekerli ve işlenmiş gıdaların zeka seviyesini düşürebileceğini belirlediler.

Bristol Üniversitesi'nde görevli araştırmacılar, özellikle beynin hızla geliştiği yaşamın ilk üç yılı için bunun doğru olduğunu söylediler. İyi beslenmenin beynin büyümesini ve bilişsel gelişimi desteklediğini açıklayan araştırmacılar, erken çocukluk döneminde yağlı, şekerli ve işlenmiş gıdaların çocukluk çağında IQ

 seviyesinde küçük düşüşlerle bağlantılı olduğunu tespit ettiler.

 

Daha sağlıklı beslenmenin ise IQ seviyesinde küçük artışlara neden olduğunu açıklayan bilim adamları, çocukların erken yaşlardan itibaren sağlıklı yiyeceklerle beslenmeleri gerektiğini belirttiler. Bunun fiziksel gelişim ve büyüme için önemli olduğu kadar, zihinsel yetenekler için de önemli olduğu kaydedildi.

 
Web sitemizdeki haber ve makaleler bilgilendirme amaçlıdır. Teşhis ve Tedavi amacı ile kullanılamaz. Sağlık problemleriniz için muhakkak bir hekime başvurunuz.