\"hacamat-2\"Hacamatın Tarihi Gelişimi:

\r\n

Hacamatın kullanımına dair ilk bulgular eski Mısırlılara,Çin ve Orta Doğu kültürlerine kadar dayanır.Batıda özellikle Orta Doğu Avrupa'da,ondokuzuncu yüzyılın sonlarına kadar hacamat kliniklerin repertuarlarında bulunan ve uygulanan bir yöntemdi. Balkanlarda ve Bulgaristan gibi bazı ülkelerde bu yöntem hala uygulanmaktadır.Batı Avrupa’da ise hacamat halk ve akademik çevre tarafından merak edilen ve bu konuda bilimsel çalışmalar yapılan bir obje haline gelmiştir.Profesyonel sporcular,Hollywood artistleri,Politikacılar ( Türkiye Başbakanı gibi ) hacamata ilgi göstermektedirler

Hacamat Çeşitleri:

\r\n

Hacamatın iki çeşidi vardır: Kuru Hacamat ve Islak Hacamat.Islak hacamat daha yaygın kullanılan yöntemdir.Araştırmalar sonucunda ıslak hacamat “iyileştirici,şifalı tedavi yöntemi” ,kuru hacmat ise “terapatik ve rahatlatıcı yöntem” olarak isimlendirilmiştir.Tabii ki bu farklı kültürlere ve uygulamalara göre değişebilir.

Hacamatın Faydaları:

\r\n

Hacamat bir çok hastalığın ve sorunun tedavisinde başarıyla kullanıldığını söyleyebiliriz.Bunların arasında kan hastalıkları (anemi,heofili),romatizmal hastalıklar (artrik eklem ve kas sorunları),kısırlık ve jinekolojik problemler,cilt sorunları (egzama,akne) ile fiziksel ve psikolojik sağlık üzerindeki artılarını da sayabiliriz.

\r\n

Hacamat prosedürü nasıldır ve Güvenli midir?

\r\n

Eğer uzmanlar ve profesyoneller tarafından yapılırsa kesinlikle güvenlidir.Tedavi seçilen bölge üzerinde bir kupa ve pompa ile yaklaşık üç dakika boyunca yapılır.Kupa kaldırılır ve deri bıçak veya neşter ile kesilir.İkinci aşama ise kanı küçük miktarlarda ve dikkatlice çekmektir.

\r\n

Yapılan İşlem Steri midir ve yan etkileri var mı?

\r\n

İşlem sırasında her zaman steril ekipmanlar uygulanır.Açılan yaralar bir hafta ile on gün arasında tamamen iyileşir.Bazı kişilerde bu daha uzun sürebilir.

\r\n

KAYNAK: http://www.britishcuppingsociety.org sitesinden Kaleem Ullah’ın A brief overview of Cupping Therapy isimli yazısından alıntı yapılmıştır.