Vücudumuzda kendini yenilemeyen tek organ gözümüz. Peki ya görebilme gibi son derece hayati fonksiyon taşıyan bu organımızı tehlikeli durumlarda nasıl korumalıyız?

Bir cisim battığında veya kimyasal bir sıvı kaçtığında nasıl hareket etmeliyiz? Doktora gidene kadar geçirilen birkaç dakika göz sağlığımız açısından son derece kritik. Zira yanlış müdahale ile kalıcı körlüklere

uzayan bir riski beraberimizde taşıyoruz. Dünyagöz Hastaneler Grubu'ndan Op. Dr. Murat Ün, acil durumlarda göze yapılacak ilkyardımın önemini şu cümlelerle özetliyor:"Göz sağlığında ciddi yaralanmalar doğru ilk yardımla körlüğü önler. Olay meydana geldikten sonra geçen 2-3 dakika hayati önem taşıyor."

Şayet kuvvetli bir kimyasal madde (örneğin pil asiti, kezzap, laboratuvar veya endüstriyel eriticiler, zehirler, kireç tozu) gözün saydam kısmına (kornea) atılırsa korneanın normal saydamlığı hızla bozulur. Dakikalar içinde hatta madde çok güçlü ise saniyeler içinde korneanın hassas hücreleri yanar. Bu herhangi bir tedaviden çok daha önemlidir. Murat Ün, "Gözü hemen yıkayın. Gözü normal su ile yıkayın. Hastanın yüzünü yukarı çevirin ve gözüne suyu dökün. Doğal olarak bu hastanın hoşuna gitmez. Göz kapaklarını tutarak açmanız gerekir." dedi.