Teknolojinin hızla ilerlediği günümüzde özellikle bilgisayar kullanıcılarını tehdit eden Karpal Tünel Sendromu'nu (KTS) hafife almayın.

Ellerde ağrı ve uyuşma ile başlayan sinir hastalığı KTS, parmakların hareket etmesini sağlayan sinirin bileğin iç yüzünde yer alan karpal tünel şeklinde dar bir geçitte sıkışması sonucu ortaya çıkıyor. Kadıköy Şifa Ataşehir Hastanesi Nöroloji uzmanı Dr. Hamit Toprak, KTS'nin belirtileri hakkında şu bilgileri veriyor: "Belirtiler genelde çok yavaş gelişir ve çoğunlukla avuç içi, baş, işaret ve orta parmakta yanma, karıncalanma veya uyuşma şeklinde başlar. Birçok KTS

hastası parmaklarında şişkinlik hissini ifade eder; ancak gözle görülür bir şişlik görülmemektedir. Semptomlar genellikle gece saatlerinde ve özellikle uyku sırasında ellerinin birinde veya her ikisinde başlar, hastalık ilerledikçe şikâyetleri gündüz saatlerine de yayılır. Kişi ellerini sallama ve sarkıtma ihtiyacı duyar. İleri aşamalarda bilek ağrısı ile birlikte yumruk yapma, ufak eşyaları tutabilme veya ince işleri yapma zorlukları yaşar. Bazı hastalar soğuk-sıcak ayırımını yapamaz hale gelir. Kronik ve tedavi edilmeyen vakalarda başparmağın avuç içi, dip kaslarında erime görülür."

KTS, bilekte burkulmalar veya kırıklar gibi travmatik sebepler, şeker hastalığı, hipofiz bezinin aşırı çalışması, hipotiroidi, romatoid artrit ve bilek eklemlerindeki mekanik problemlerden kaynaklanabiliyor. Yine, aşırı bilgisayar veya titreşmeli alet kullanımı, uzun süreli el işi ve uğraşları da karpal tünel sendorumuna sebep olabiliyor. Erken teşhis ve tedavi, kalıcı hasarın önlenmesinde önemli rol oynuyor. Detaylı bir nörolojik ve fizik muayene ve EMG testi ile hastalığa tanı konulabiliyor.