\"diyabet\"Gençlerde şeker hastalığının ağır komplikasyonları önlenebilir.

\r\n

Genç şeker hastalarında, kardiyo-vasküler rahatsızlıklara karşı başvurulan rejim takip edilerek, ağır komplikasyonların ortaya çıkmasının önlenebileceği bildirildi.

\r\n

New England Journal of Medecine adlı derginin son sayısında çıkan makaleye göre, İngiliz uzmanlarının üç Avrupa ülkesinde yürüttüğü araştırma; kilo ve tansiyonu kontrol ederek, egzersiz yaparak ve sigarayı bırakarak şekerin yol açabildiği ciddi komplikosyonların önüne geçilebileceğini gösterdi.

\r\n

Şeker hastaları, bir numaralı şeker ya da şeker nöropatisi olarak adlandırılan hastalığın komplikasyon yaratmasını şimdiye kadar hep kanlarındaki şeker oranını kontrol ederek önlemeye çalışıyorlardı.

\r\n

İngiltere, Romanya ve Yunanistan’da 1172 şeker hastası arasında araştırma yapan uzmanlar, kardiyo-vasküler riskin, şeker hastaları bakımından kandaki şeker oranı kadar önemli olduğu sonucuna vardılar.

\r\n

Ağır vakalarda, şeker hastalarının el ve ayakları sinir harabiyeti yüzünden kesilmek zorunda kalıyor. Uzmanlar, kolesterol düşürücü ilaçların, şeker hastalarının el ve ayaklarındaki sinir harabiyetini durdurup durdurmadığının anlaşılması için klinik deneyler yapılması gerektiğini belirttiler.