\"bir-cok-hastaligin-kaynagi-ense-kalinligi\"El bileğimiz lifli dokular tarafından çevrelenmiştir ve bu dokular bileğimizi destekler.

\r\n

El bileği kemiği ve lifli doku arasındaki boşluğa karpal tünel denir. Anadolu Sağlık Merkezi Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Kıral, karpal tünelin el bilek düzeyinde bulunan median sinirin geçtiği bir kanal olduğunu, karpal tünel sendromunun ise karpal tünelden geçen median sinirin sıkışması sonucu ortaya çıktığını söyledi. Bu tünelin içerisindeki bağlar ve tendonlar şişip gerildiği zaman, median sinire baskı yapar. Bu baskı giderek karpal tünel sendromunu oluşturur. Parmaklarda ve elde uyuşma ve keçelenme, parmaklarda yanma hissi, başparmakta güç kaybı, el ve bilek ağrısıyla uyanma, bilekten kola uzanan ani ve keskin ağrılar karpal tünel sendromunun belirtileri arasında. Ahmet Kıral, bilgisayar başında çalışanların mouse'u veya klavyeyi kullanma esnasında bileklerine çok fazla yüklenip, karpal tünelden geçen sinirlerin zarar görmesine sebep olduklarını belirtti. Bu hastalık obezite rahatsızlığı olanlar, hamileler, hipotroid hastaları, diyabetliler ve bilek travması geçirmiş kişilerde de bulunabiliyor.