"Klasik Çin tıbbında insan yaşayan evrenin bir parçası olarak kabul edilir ve herşeyin içinde varolan evrensel gücün insanın da içinde bulunduğuna inanılır. “Chi” adı verilen bu enerji insan vücudunda “meridyen” denilen kanallarda dolaşır. Akupunktur yöntemi ile bu kanallarda meydana gelen enerji dolaşım engelini ortadan kaldırarak dengeyi sağlamak ve bu şekilde hastalığı önlemek amaçlanır."Akupunktur, birçok hastalığın tedavisinde kullanılan,oldukça etkili, bilimsel bir tedavi yöntemidir.Çin'de yaklaşık 5.000 yıl önce Uygur Türkleri tarafından bulunmuştur.

Acus (iğne), puncture (batırmak) sözcüklerinin birleşmesinden meydana gelmiş olup, batı dilinde akupunktur şeklinde kullanılır. Çin'de ise iğnenin kendisi ve ısı anlamına gelen zhen-jiu kelimeleri ile ifade edilir.İğneler,altın,gümüş,bakır ve paslanmaz çelikten yapılır.Hastalığın ve kişinin özelliğine göre metalin türü seçilir.

İğne ile akupunktur tedavisinde etkili olan en önemli unsur, iğnenin kendisi değil yeri ve özelliği belli olan, 3 boyutlu (eni, boyu ve derinliği olan), vücut yüzeyindeki girişi nokta olan bölgelerdir. Eğer tedavide bu noktalar doğru bir şekilde uyarılamaz ise iğneyi batırmanın etkisi olmaz. Akupunktur'da ki amaç, önce noktayı uyarmaktır. Bahsedilen uyarı iğne ile, lazer ile (lazer akupunktur), parmaklar (akupressür ve masaj) ile, lazer (lazer akupunkturu) ile yapılabilir. Bu yöntemlerin hepsi tedavi edicidir.

Akupunktur Nedir
Akupunktur Uyarı Noktaları
Akupunkturun Felsefesi
Aku-Enerji
Dünyada Akupunktur
Akupunktur fiyatları
Acıbaklanın faydaları
Çocuklar neden hırıltılı nefes alır?
Alınan her 10 kilo, tansiyonu bir kademe yükseltiyor
Egzersizden 2 saat önce karbonhidrat
Annelik bir içgüdü mü, davranış mı?
Otizmin Erken Farkına Varılmalı
Çocuk beslenmesinde 10 altın kural
Sivrisinekler neden insan seçer?
Peygamberçiçeği Faydaları
Bisiklet kazaları, ciddi sağlık sorunlarına yol açıyor